niedziela, 1 sierpnia 2021

Coaching dla mam

 


Ostatnio miałam niezwykłą przyjemność współpracować z kilkoma mamami wracającymi do aktywności zawodowej po urlopie macierzyńskim. To było bardzo ciekawe doświadczenie, gdyż ja sama znajduję się obecnie w podobnej sytuacji. Ich troski, zmartwienia i pragnienia były mi doskonale znane. To oczywiście utrudnia pracę coacha, no ale nikt nie powiedział, że będzie łatwo ;) Musiałam wsłuchać się w słowa, które płynęły z ich ust, zapominając, że ja również jestem mamą wracającą do pracy po urlopie macierzyńskim.

Pierwszy rok życia dziecka każdej mamie mija niezwykle szybko. Wiele mam buntuje się, że niesłusznie mówi się tu o urlopie, bo jak urlop ma się do 24 godzinnego „etatu” przy dziecku? Nie do końca się z tym zgadzam, ale to nie jest tematem dzisiejszego wpisu. Mnie wystarczyło, że nie musiałam nastawiać budzika przez ten rok i wstawać codziennie do pracy. Tak, dla mnie to był urlop J Może bardziej przyrównałabym go do wakacji w ciasnej przyczepie campingowej, niż do hotelu czterogwiazdkowego, ale jednak.

Co sprawia, że właśnie mamy wracające do pracy mogą odnieść wiele korzyści z wsparcia coacha? Przede wszystkim to, że roczna przerwa, to na tyle długi czas, że każdy po takiej przerwie potrzebuje refleksji co dalej. To tak jak studencki „gap year”, czyli rok na zastanowienie się nad kierunkiem swoich studiów i kariery.

Kobiety powracające do aktywności zawodowej często zastanawiają się czy nadal chcą wykonywać zawód, w którym pracowały zanim ich świat wywróciły do góry nogami narodziny ich syna czy córki. To moment, kiedy rozważają powrót do pracy lub przejście na urlop wychowawczy, zmianę pracy, otwarcie swojego biznesu czy dokształcenie się.

Sesje coachingowe pozwalają rozjaśnić myśli, uporządkować głowę, zwiększyć swoją samoświadomość i utwierdzić się w swoich decyzjach. Ponadto, każda sesja motywuje coachee do działania i już nie ma przekładania na jutro, na poniedziałek czy na po wakacjach. Pojawiają się małe i większe cele, plan działania i być może długo wyczekiwana akcja.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz